Înmatriculare autovehicul second-hand înmatriculat în Romania

Documente necesare inmatriculare autovehicul second-hand înmatriculat în Romania.
– Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
– Cartea de identitate a vehiculului, în original şi copie.
– Cererea de înmatriculare a solicitantului. Descarca de aici cererea de inmatriculare
– Fişa de înmatriculare, semnată/ștampilată de fostul şi noul proprietar, vizată la Direcția Taxe și Impozite Locale.
Descaraca de aici Fişa de înmatriculare
De unde iei stampila pentru fisa de mai sus? In functie de unde esti inscris vezi Lista sedii administratii publice Bucuresti – Ilfov
– Certificatul de autenticitate al vehiculului emis de Registrul Auto Român. Vezi mai jos cum trebuie sa arate.

certificat-autenticitate-Regsitru Auto Roman
certificat-autenticitate-Regsitru Auto Roman


Diagnoza Auto

– Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termen de valabilitate ITP.
– Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie, contract vanzare-cumparare.
– Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate de minim 6 luni.
– Dovada plăţii taxei de înmatriculare stabilită potrivit legii.
Taxa de inmatriculare este 60 Ron.

Pentru Sectorul 1, Sectorul 3, Sectorul 4, si Sectorul 6 la Direcțiilor de taxe şi impozite locale.
Pentru sectorul 2, 4, la caseriile Direcțiilor de taxe şi impozite locale.
Pentru sectorul 5 la CEC
– Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare – 37 RON (se achită la orice filiala CEC sau chiar si la filiala CEC din cadrul drpciv din Sos.Pipera nr.49, sectorul 2, Bucuresti);
– Certificatul de înmatriculare al fostului proprietar în care acesta a înscris transmiterea dreptului de proprietate, semnat/ștampilat;
– Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare dacă acestea se schimbă
40 lei pentru număr la rând
85 lei pentru număr preferenţial
Se achita direct la ghiseu cand se depun actele.
– Plăcuţele cu numărul de înmatriculare, dacă fostul proprietar are domiciliul/sediul pe raza altui judeţ şi nu a optat pentru păstrarea numărului respectiv. Dacă noul proprietar doreşte un număr preferenţial, acesta va trebui să predea şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare existente pe vehicul.
– În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie certificatul de înregistrare la Registrul Comerţului, precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora.
– Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul, persoană fizică inmatriculari prin firme de profil.
– În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, în cazul în care se solicită transcrierea dreptului de proprietate asupra unui vehicul rulat, solicitantul va trebui să prezinte unul din următoarele documente: calculator taxa auto anaf, click aici
• dovada achitării timbrului de mediu pentru autovehicule stabilit potrivit legii in original şi copie plus decizia de calcul eliberată de organul fiscal competent din subordinea ANAF, în cazul în care nu a fost achitată taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementărilor legale în vigoare la momentul înmatriculării:
• dovada că proprietarului plătitor al taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, al taxei pe poluare pentru autovehicule, al taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau al timbrului de mediu pentru autovehicule nu i s-a restituit cuantumul acesteia sau valoarea reziduală, documentul care evidenţiază această situaţie se eliberează de organul fiscal competent.




Pentru cei care au taxa platita copie dupa chitanta si adeverinta ca nu a fost ceruta inapoi.
Lista acte necesare pentru depunere dosar pentru taxa auto anaf

 

Leave a Reply